منوی دسته بندی

خرید یک یخچال خوب

اولین قدم برای خرید یخچال مناسب، تعیین فضای قرار گیری یخچال در منزل است. برای انتخاب یک یخچال مناسب باید تناسب اندازه یخچال را با محل قرار گیری در نظر بگیرید به طوری که فاصله یخچال از پشت 20 و از اطراف 5 سانتی متر باشد تا هوا آزادانه در اطراف یخچال گردش داشته باشد و گرمای موتور نیز به راحتی خارج شود.

نکته حائز اهمیت این است یخچال های کوچک به دلیل بهره وری انرژی کمتر، کارایی کمتری دارند و در دراز مدت هزینه هابی بیشتری را به شما تحمیل میکنند.همچنین برای خرید یخچال های کوچک،باید کمی آینده نگر بود.در صورتی که قرار است خانواده شما بزرگتر شود، این یخچال ها مناسب شما نیستند.

به صورت استاندارد برای هر عضو اضافی خانواده 5L بعلاوه فضای فریزر را در نظر بگیرید.

هنگام خرید یخچال، به فضاهایی که یخچال قرار است از آنجا عبور کند تا به مقصد برسد نیز دقت کنید.درب ورودب، راهرو ها و … تا در هنگام عبور، یخچال زخمی و دچار آسیب دیدگی نشود.

انتخاب رنگ یخچال در درجه دوم اهمیت قرار دارد. یخچال های استیل ضدزنگ ظاهر شیک و حرفه‌ای را به آشپزخانه شما می‌دهند، اما وجود لکه و اثرانگشت بر روی آن‌ها به‌وضوح دیده می‌شود. اگر نمی‌خواهید همیشه در حال پاک کردن لکه‌ها و اثر انگشت باشید، مدل‌های مات یا ضد لک (که البته گران‌تر هستند) را برگزینید.

تمیز نگه‌داشتن راحت‌تر یخچال های سفید نسبت به یخچال های استیل، قیمت خرید کمی ارزان‌تر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان برق انداختن و تمیز کردن یخچال های سفید و با وجود محبوبیت یخچال های استیل، گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شود شما بخواهید یخچال سفید بخرید.

البته یخچال های رنگی نیز امروز محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و جلوه بی نظیری به محیط آشپزخانه میدهد اما با وجود اینکه خرید یک یخچال سرمایه گذاری طولانی مدت به حساب می آید، استفاده از این نوع یخچال ها شما را در تغییر دکوراسیون محدود میکند.

نکته مهم دیگر برای کدبانوهای خانه، تمیزکاری یخچال میباشد.بنابراین، در هنگام خرید دقت نمایید که یخچال انتخابی شما، زوایا و گوشه های غیر قابل دسترس نداشته باشد و محفظه ها، کشو ها و طبقات یخچال به آسانی خارج شود و به آسانی در جای خود قرار گیرد.

مطمئن شوید که دستگیره‌های یخچال خیلی بالا یا خیلی پایین نباشند و همچنین در فضایی که یخچال را قرار می‌دهید، درب های یخچال به‌راحتی باز و بسته می‌شوند. برخی از یخچال ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان جهت باز شدن درب‌های آن‌ها را برعکس کرد. دقت کنید هنگام خرید، یخچالی که در فروشگاه می‌بینید به دلیل اینکه هنوز به برق وصل نیست، درب‌های آن بسیار راحت‌تر باز می‌شود.

یکی از مهمترین ملاک های خرید یخچال، دارا بودن گارانتی تعمیرات و خدمات پس از فروش میباشد.

باید در نظر داشت با اوصاف تولیدات داخلی که از کیفیت بالایی همچون مدل مشابه خارجی خود داراست ؛ این بحث که از برندهای داخلی استفاده کنیم یا خارجی : باید عنوان کرد برندهای داخلی چیزی از برندهای خارجی کم ندارد ، همچنین بودجه و گارانتی ( تضمین قطعات ) در این امر بسیار حائز اهمیت است، ضمنا سلیقه شما در ظاهر یخچال میتواند تاثیر گذار باشد. همچنین با حمایت از تولید داخلی به اقتصاد کشور عزیزمان ایران کمک نمایید .